• Styl
  • Móda
  • Mugler x H&M / Proč se švédský řetězec překvapivě spojil s elitním zástupcem haute couture
Další článek
1 / 5

Mugler x H&M / Proč se švédský řetězec překvapivě spojil s elitním zástupcem haute couture

Švédský oděvní řetězec H&M po roční pauze přichází s dalším módním collabem, tedy spoluprací na kolekci s prémiovou či kultovní značkou, kterou nabízí za přijatelnou cenu a současně z ní rychle vytváří objekty touhy. V letošním roce v H&M vytáhli skutečně těžký kalibr, kdy se spojili s pařížskou módní elitou - Mugler.

Advertisement

Nejenom pro znalce módy je spojení H&M a Mugler poněkud šokující. Značku Mugler založil (vloni zesnulý) letitý miláček fashionistů Thierry Mugler zkraje sedmdesátých let a svůj brand od počátku nasměroval do elitních vod haute couture. Značka Mugler nikdy nebyla masovkou – a určitě ne v porovnání s všudypřítomným rychloobrátkovým hegemonem H&M. Mugler si hýčkají současné popkulturní ikony jako Beyoncé či Dua Lipa a ty nejvíce ikonické kousky značky se již nalézají v muzeích. Letmý vstup Thierry Muglera do oblasti pánské módy okamžitě svého času nadšeně kvitoval i vytříbený módní chameleon David Bowie.

Přesto, anebo právě proto, je spojení Mugler s H&M vcelku logické. Z Mugler se od příchodu kreativního ředitele Casey Cadwalladera před šesti roky stalo jedno z nejžhavějších jmen prémiové módy. Tržby vzrostly trojnásobně, značka si umí získat značnou pozornost na předváděcích molech a s tím se pojí současný až kultovní status u módních fans. Nyní je tedy správný čas posunout výdělky ještě rychleji a k tomuto účelu je populární švédský řetězec více než vhodným vehiklem.

Cena jednotlivých artefaktů nemá přesáhnout 150 eur (pokud si je samozřejmě stihnete nakoupit včas a nebudete později odkázáni na překupníky), Cadwallader vstupuje do boje o většinového zákazníka s dámskou i pánskou řadou, a to převážně v černé barvě, nechybí však ani denimové kusy. Do kampaně se zapojili osobnosti jako Arca, Shy Girl a také legendární modelka a královna večírků Jerry Hall.