• Krása
  • Vonný edit / Zapojit všechny smysly
Další článek

Vonný edit / Zapojit všechny smysly

Vonné esence ukryté ve vůních působí i na naši mysl, vzpomínky a náladu. Každou oblast lidského mozku aktivuje specifická vůně. Díky tomu výrobci parfémů využívají potenciálu pečlivě vybraných složek ke zvýšení celkového pocitu pohody. Pomocí 2,5 milionu jednotlivých měření v mozku a následného zpracování dat prostřednictvím nejnovějších vědeckých poznatků a umělé inteligence se zkoumaly signifikantní aktivace mozkových sítí, které jsou propojeny s osmi emocionálními a kognitivními dimenzemi lidské mysli.

Advertisement

Tento přístup se označuje jako „wellness věda“. Jedná se o unikátní program kombinující umělou inteligenci a exkluzivní ingredience společnosti IFF se 40 lety zkušeností ve spotřebitelských preferencích shromážděnými v datech. Díky tomuto nástroji mohla parfumérka Domitille Michalon-Bertier pro Moschino vytvořit jedinečný parfém s emocionálními i kognitivními stimuly. Výsledkem je vůně Toy 2 Pearl. Jeremy Scott, loučící se kreativní génius módního domu Moschino, se znovu spojil s parfumérským know-how společnosti Euroitalia a společně vytvořili unisexový parfém s omamným oparem hydroponického jasmínu a svěží jiskřivostí slaného citronu.

Vůně se otevírá svěží citronovou esencí ve spojení s omamným oreganem a jiskřivým citronovým sorbetem. V srdci se prolíná elegance jasmínu s frézií a hřejivými tóny plážového písku, ty vás přenesou okamžitě na sluncem zalitý ostrovní ráj. Základ tvoří sladké dřevité tóny vetiveru s osvěžujícími akcenty cypřiše.

Vůni zahaluje fascinující éterický hravý flakon, který se se světlem barevně proměňuje. Je v ikonickém tvaru medvídka s designový povrch je inspirovaný mořským dnem a tahitskými perlami. Flakon ve tvaru medvídka je potažen lesklým onyxovým povrchem s duhovým efektem. Každý parfém je tak originál, neexistují dva kusy ve stejném odstínu, což evokuje unikátnost vířivých odlesků přírodních perel.

parfémovaná voda Moschino Toy 2 Pearl, 100 ml, 2650 Kč, koupíte zde

Jacques Cavallier Belletrud, mistr parfumér značky Louis Vuitton, fascinován stopami prchavých a vzácných okamžiků, přemýšlel, jak si je uchovat navždy. A „vysnil si“ úchvatnou vůni: radostný parfém, který ve vás probudí všechny smysly a je oslavou naší schopnosti nechat se okouzlit. Zachytit nezachytitelné. Zvěčnit přírodní zázraky, o nichž sníme. Na své cestě zhmotnit sny o expedicích do dalekých krajin nalezl olfaktorní směr pro svoji novou vůni Attrape-Rêves.

K němu přidal pugét pivoněk s výrazným svěžím aspektem. Tuto kombinaci pak ještě umocnil lehkým akcentem patchoulolu, modernizované esence pačuli. Závěr svěřil liči a esenci z turecké růže, které dohromady vytvářejí dojem nečekané a čistokrevné elegance. Nechybí ani zázvor a bergamot – klasické mocnitele chuti, které zvýrazňují kontrasty a svěžest obsaženou v parfému. „Každá ze složek hraje svůj part bez toho, že by zastiňovala ostatní,“ vysvětluje Jacques Cavallier Belletrud. „Je to dialog mezi vzácnými složkami, které teoreticky nemají důvod být v jednom prostoru. Ale na kůži se rozhovoří, propojují, narážejí na sebe a strhávají na sebe pozornost.“

parfém Louis Vuitton Attrape-Rêves, 100 ml, 280 €, koupíte zde a ve vybraných buticích Louis Vuitton

Oud Minérale od značky Tom Ford je vodně-dřevitá parfémovaná voda, která vytváří aromatické spojení mezi pevninou a mořem. Hřejivost oudu je zdůrazněna osvěžujícím růžovým pepřem, který dodává kompozici jiskřivou živost. Jedlový balzám a ambra harmonicky vyvažují buket svými hlubokými, zemitými a zároveň mořskými nuancemi. Vůně kouřového dřeva obklopuje smyslné pižmové tóny, které lze vnímat zblízka, dokud se prvky nespojí v bohatém kontrastu. Oud Minérale zachycuje syrovou krásu přírody a převádí ji do elegantní vonné kompozice. Parfémovaná voda byla vytvořena pro lidi, kteří hledají výjimečnost.

parfémovaná voda Tom Ford Oud Minérale, 100 ml, 5130 Kč, koupíte zde

Pudrově éterický parfém Fleur de Peau vznikl jako pocta pižmu – živočišně smyslné ingredienci obdařené mytickou silou a olfaktorickému symbolu éry míru a lásky. Inspiraci našel v pravděpodobně nejvášnivější řecké báji o lásce mezi Psyché a Erosem, kterou parfumér Olivier Pescheux vyjádřil čistou vůní pižma umocněnou přítomností aldehydů, elegantního kosatce a mošusových semínek. Fleur de Peau především vyzdvihuje něžnou čistotu pižma, kterou umocňuje pudrový kosatec a ambrově pižmová vůně semínek ambrette. Náznak citrusů, pepře a růže tuto olfaktorickou oslavu smyslnosti krásně zaobluje. Kolekce Fleur de Peau se současně rozrostla o tři nové doplňkové produkty: tekuté mýdlo na ruce a tělo, hydratační emulzi na ruce a tělo a vlasový parfém. Více zde.

parfémovaná voda Diptyque Fleur de Peau, 75 ml, 4150 Kč, koupíte zde

Tease Cocoa Soirée se z dílny značky Victoria’s Secret otevírá svůdnou vitalitou svěžího lesního ovoce, čerstvě vybrané směsi malin a ostružin. Směs zralého ovoce se mísí s jemnými okvětními lístky frézie a přidává zářivou květinovou kvalitu. Na závěr se spojí tmavé kakao a krému Chantilly a vytvoří neodolatelnou lákavou gurmánskou základnu. „Nová vůně Tease evokuje samotnou esenci luxusu a požitkářské hravosti. Dosahuje dokonalé rovnováhy mezi smyslností a živostí,“ popisuje hlavní parfumér Frank Voelkl.

parfémová voda Victoria’s Secret Tease Cocoa Soirée, 100 ml, 2600 Kč, koupíte zde

Pravda, klid, moudrost, sebejistota. Modrá barva je nepřehlédnutelnou barvou v historii módního domu Montblanc. Od koženého zboží, přes hodinky, až po psací potřeby – modrá se objevuje na designu řady jeho produktů, podporujících svého nositele při dosahování jeho vysněných cílů jedinečným a nenapodobitelným způsobem. Nová svěží dřevitě aromatická vůně odráží kontrastní stránky muže Legend Blue. Svěžest, autentičnosti a úspěch jsou dokonale vyvážené energií vnitřní síly a moudrosti. V úvodu se nejprve rozvíjí výrazně svěží a aromatický akord máty a levandule. Poté vystupuje nezaměnitelně dřevité a mužné srdce z cedrového a santalového dřeva. Ambroxan v kombinaci s tóny mechu v závěru zanechává intenzivní vonnou stopu šířící se prostorem.

Zatímco původní ikonický zaoblený tvar a originálního design zůstávají, poprvé flakon odhaluje tekutinu uvnitř skrze průhledné modré sklo. Modré zbarvení skla je elegantně kombinováno se stříbrným hrdlem flakonu semblémem Montblanc, dohromady vytvářející uhlazený moderní vzhled. Stříbrný uzávěr je zdoben černým vyrytým nápisem mezi dvěma prstenci připomíná nezaměnitelný design jiné legendy: řady luxusních psacích per Montblanc Meisterstück.

parfémovaná voda Montblanc Legend Blue, 100 m, 2500 Kč, koupíte zde

Vůně, kterou přímo stvořila Olivierova vášeň pro cestování, byla původně koncipována jako exkluzivní produkt pro obchodní dům Harrods. East je ambrově-růžová vůně s úvodním tónem smyslných malin následovaných oudem, kůží a ambroxanem. Celkové složení vůně East je vyrovnané a krásně vystihující atmosféru Blízkého východu a pouličních dubajských trhů. „Je přívětivá a elegantní, přesně taková, jak jsem si ji vysnil“, popisuje vůni parfumér Olivier Cresp.

parfémovaná voda Akro East, 100 ml, 5500 Kč, koupíte zde

Vůně No Vacancy je jako pohlazení kalifornským sluncem, které zahřívá zemi pod vašima nohama poté, co se vynoříte z osvěžujícího objetí bazénu. Jemný vánek si hraje s vašimi vlasy a zanechává za sebou přetrvávající tóny citrusů a cedrového dřeva. Neotřelá kombinace pomela a jasmínu si bude s vašimi smysly pohrávat ještě dlouho poté, co na sebe vůni nastříkáte a díky ní budete zažívat nekonečnou dovolenou. Je vyroben z cenných olejů a organického alkoholu, které jsou dokonale smíchány a vytvářejí vrstvenou hloubku, která na pokožce zůstane.

parfémovaný olej s roll-onem RAAW Alchemy No Vacancy Oil, 10 ml, 1550 Kč, koupíte zde