• Styl
  • Krása
  • Forever Young / Jak se tvoří kultovní kosmetický produkt podle kreativního ředitele Beviro
Další článek
1 / 8

Forever Young / Jak se tvoří kultovní kosmetický produkt podle kreativního ředitele Beviro

Pleťové sérum s výmluvným názvem Elixír mládí (Forever Young) od české značky Beviro si v poslední době vydobývá skoro až kultovní pozici na trhu s pánskou kosmetikou. S kreativním ředitelem značky Jaroslavem Maškem jsme promluvili nejen o tom, jak být navždy mlád, ale i jak se vytváří packaging pro kosmetický brand, který operuje v desítkách zemích světa, a proč si kupuje zubní pastu vyvinutou pro kosmonauty.

Nalézt zázračný elixír mládí… to je toužebný sen, po němž lidé prahnou doslova odnepaměti. Ačkoli magická fontána zaručující věčné mládí nikde nevyvěrá, v péči o pleť se v posledních desetiletích náramně daří produktům, jež obsahují kyselinu hyaluronovou. Ta dokáže pokožku perfektně hydratovat, skutečně ji navracet mladistvý vzhled a obnovovat elasticitu. S přimhouřením oka je to tedy takový elixír mládí.

Právě pod tímto výmluvným názvem nabízí pražská značka pánské kosmetiky Beviro produkt, který sbírá značné úspěchy již v desítkách zemí, kde jej firma distribuuje. Jako novinka jej nyní doplňuje také oční sérum a pleťový krém.
„Tyhle výrobky fungují v kombinaci. Sérum jako základ a k tomu aplikace krému,“ vysvětluje kreativní ředitel značky Jaroslav Mašek. „V segmentu dámské kosmetiky patří produkty s kyselinou hyaluronovou dlouhodobě k těm nejoblíbenějším, a to právě kvůli svým hydratačním a omlazujícím účinkům. Nabídnout tento produkt mužskému publiku byl pro nás logický krok.“

Jaroslav má v Beviru na starosti veškerou kreativu. Krásné minimalistické obaly a celý designový koncept dodání zboží k zákazníkovi je jeho prací. A rozhodně stojí za pozornost…
„O Beviro jsem věděl dřív, než jsem na něm začal pracovat. S Danem (Trnkou, zakladatelem značky, pozn. aut.) se známe už řadu let. O to bylo větší překvapení, když na Facebooku začal prezentovat značku, která vizuálně vypadala jako z hipsterského obchodu na klišé. Přitom už tenkrát z toho bylo cítit, že to budou skvělé přírodní produkty. I mě napadlo, že si něco objednám, ale ten vizuál mě nakonec zastavil,“ usmívá se Jaroslav.
Pak se jednoho dne stane, že mu Dan nadšeně zavolá, s tím, že chce z Bevira udělat sebevědomou pánskou značku, která má potenciál prorazit ve světě. „Na to se samozřejmě nedalo říct ne,“ usmívá se.

„Živí mě reklama, pomáhám prodávat cizí věci. Člověk je jedním z mnoha pididílků nějaké byznysové skládačky. Tu práci mám rád, ale tady konečně můžu dělat, co mě baví úplně nejvíc. Konečně jsem mohl být u budování značky, mít vliv na produkt a na všechny věci kolem.“

“Živí mě reklama, pomáhám prodávat cizí věci. Člověk je jedním z mnoha pididílků nějaké byznysové skládačky. Tu práci mám rád, ale tady konečně můžu dělat, co mě baví úplně nejvíc...”

Jaroslav Mašek má za sebou dlouholeté působení v Kaspen / Jung von Matt, posledních šest let se ale živí na volné noze. Už od pohledu na tomto sympatickém, rozvážném muži vidíte, že estetika v jeho případě hraje značnou roli. Ať už je to promyšlené oblečení, „artová“ tetování, anebo nezaměnitelný účes ve stylu „nová vlna britského heavy-metalu z osmdesátek“ (zde si milý čtenář může představit veselý emotikon). Ostatně, svět fashion je jeho dalším silným tématem, jemuž se snaží věnovat ve volném čase. Pokud tedy nějaký čas mezi prací pro Beviro a starostí o rodinu a dvě malé ratolesti zbyde.

A co jej při navrhování skvělého packagingu inspirovalo? „Chtěl jsem udělat design takový, abych ho pak v koupelně rád vídal, aby byl opravdu pro muže. Hledal jsem insight, který na mě samotného bude platit. Technický, přehledný design, který vynechá veškeré bezúčelné ’parádičky’,“ říká mi během korza jarní a deštivou pražskou Stromovkou Jaroslav. „Mít vlastní výrobek u sebe v koupelně samozřejmě neznamená, že se jím kochám, jak je krásný. Jsem k sobě dost sebekritický, takže ho spíš zkoumám a říkám si, co s ním dál, kam jej posunout. Ale na druhou stranu, mám radost, že jsem u něčeho, co má reálný efekt. Skutečný fyzický produkt.“

“Každá věc, do které dám svoje peníze, musí stát za to. A je úplně jedno, jestli to je smetáček s lopatkou, poznámkový blok, anebo auto...”

Podobně přísná estetická měřítka nastoluje i pro jiné kosmetické značky. „Musím říct, že o kosmetiku jsem se sám začal zajímat kvůli tomu, jak vypadá. Svět je už v mnoha aspektech zlý a nevkusný, tak proč se dobrovolně obklopovat nekvalitními a ošklivými věcmi?“ míní. A dovysvětluje: „Na toaletách v jedné produkci měli produkty značky Aesop. To mě tenkrát dostalo.

Je plno krásných značek, se skvělým designem, ale to, jakým způsobem v Aesop řeší obaly, jak komunikují, jak vypadají jejich obchody… málokdy – jestli vůbec – si koupím něco, co potřebuju, a neřeším, jak to vypadá, nebo jak je to vyrobené. I zubní pastu používám tu, co byla vyvinuta pro kosmonauty. Je z Japonska. Vesmír mě fascinuje a teď jsem dvakrát denně na orbitu,“ směje se.
„Mám takové heslo – ani nevím, jestli je to anglicky vůbec správně: Let’s Design Life! Každá věc, do které dám svoje peníze, musí stát za to. A je úplně jedno, jestli to je smetáček s lopatkou, poznámkový blok, anebo auto.“

Na závěr se ještě vracíme k stěžejnímu produktu značky Beviro. Říkám Jaroslavovi, jak mi sérum Elixír mládí (pro zahraniční trhy se nazývá Forever Young) prospívá. Vyprávím mu, jak mne jeden kamarád středního věku, rovněž věrný uživatel, dokonce pravidelně informuje, jak se mu vyhlazuje obličej. Ano, i muži mají své dny…
„Považuju jej za základní nutnost v péči o stárnoucí pleť každého muže. Produkty na pleť obsahující kyselinu hyaluronovou u žen dlouhodobě patří k nejoblíbenějším a není to náhoda,“ upozorňuje.

„Jsem k sobě dost sebekritický, takže ho spíš zkoumám a říkám si, co s ním dál, kam jej posunout... “ / foto: Matěj Konečný

Značka Beviro pořád rozšiřuje portfolio svých produktů a prosazuje se na nových trzích. I když Jaroslav uznává, že stále jsou ještě v období kompromisů. „Pořád je, kam se posouvat, co zlepšovat. Třeba před půl rokem jsme řešili samotné krabičky.“ Ty jsou nyní vytvořené z kompostovatelného papíru a slouží tedy ’jen’ jako obal na produkt, který okamžitě míří do koše. Anebo do kompostu… i když, s tak pěkným designem je to skoro až škoda…
„Brzy se růst portfolia produktů zpomalí, ale o to víc času bude na to všechno zdokonalit, víc mluvit o značce a o její roli v zlepšování kvality života našich zákazníků,“ uzavírá.

Více o Elixíru mládí a značce Beviro zde