• Styl
  • Móda
  • Fashion nejen pro generaci Z / Návrhář Jan Černý představil novou kolekci unikátním způsobem
Další článek
1 / 16

Fashion nejen pro generaci Z / Návrhář Jan Černý představil novou kolekci unikátním způsobem

Nedávné představení nové módní kolekce Jana Černého bylo výjimečné hned z několika důvodů. Kromě originálního konceptu mladý návrhář poprvé představil i dámské oblečení. „Kolekci opět charakterizuje výrazná barevnost, printy, esence mládí a generace Z,“ popisuje jeden z největších českých módních talentů.

Advertisement

Nedávná show návrháře Jana Černého a jeho značky Jan se poprvé uskutečnila zcela samostatně a poprvé se rozhodla jít proti zvyklostem a dělení módních kolekcí na jarní a podzimní. Představila jednoduše oblečení pro rok 2022.

Nešlo navíc o tradiční módní přehlídku, kde se hosté usadí do několika řad a modelové procházejí kolem nich. Tady naopak modelové a modelky vytvořili živou expozici, kterou si návštěvníci mohli důkladně prohlédnout.

„Kolekce má vyjadřovat naději pro nové zítřky, znovu upozorňovat na důležitost thinking forward a nesoustředit se jen na problémy dneška, k čemuž výrazně svádí éra Covid-19,“ popisuje návrhář. Heslo celé kolekce je Time Heals All Wounds.

„Přemýšlím hodně o čase a jak se promítá do oděvu, a přicházím na to, že čas v oděvu je pohyb. Proto pracuji se svými oblíbenými tuhými materiály, jako je denim, kabátovina a další, ale tentokrát je dostávám do pohybu, různě řasím, aby evokovaly, že jsou v pohybu, i když jsou statické. Kolekci opět charakterizuje výrazná barevnost, printy, esence mládí a generace Z.“ Navíc, vůbec poprvé se mezi jeho modely objevilo i dámské oblečení.

Advertisement

Akce se odehrála v novém designérovém ateliéru v Hale D v Holešovicích. Její podtitul Factory Visit proto přesně vyjadřoval i celý koncept. „Hala byla celá v šeru a hosté si svítili telefony, aby viděli na cestu a na modely, které budou postupně objevovat po celé hale. Díky tomu si mohli vše prohlédnout v klidu, zblízka a v absolutní intimitě, cokoli si vyfotit a zažít atmosféru mého nového ateliéru, kde také poprvé celá kolekce vznikala. Poslední zastávkou trasy pak byla přímo místnost mého ateliéru, která působila jako ‚muzeum‘ – na stole byly vystavené doplňky z kolekce, hosté si mohli prohlédnout prostor, ‚where the magic happens‘,“ směje se Jan.

Vše se také přizpůsobulo proticovidovým opatřením, kdy hosté s očkováním nebo po prodělaném covidu byli do haly pouštěni postupně po malých skupinkách, aby vše proběhlo v maximální bezpečnosti.

Součástí expozice byl poprvé i vůz – Lexus UX, kterým Jan jezdí a jehož design také sám navrhl. Zdobí ho modrý Rorschachův vzor, který je typickým motivem Janových kolekci, přičemž ani ta na příští rok není výjimkou.