Další článek
1 / 10

Nová S-Klasse očima dvou profesionálů a jednoho fanouška

Ještě do konce letošního roku se v autosalonech objeví kýženě očekávaná sedmá generace třídy S, tedy vlajkové lodi automobilky s trojcípou hvězdou: třída S. Co o ikonickém Mercedes S-Klasse, v první verzi představeném bezmála před půlstoletím, soudí naši znalci v podání dvou známých autonovinářů a jednoho autonadšence?

Advertisement

Jan Mička
šéfredaktor Autorevue.cz

„Kdo dosud považoval Mercedes-Benz za konzervativní značku, ten po prvním pohledu na nové esko změní názor. Opulentní limuzína šokuje výsuvnými klikami dveří, zadními koly, které se pro zajištění lepší agility i stability natáčejí do ohromného uhlu, ale hlavně interiérem, který vypadá jako solidní sci-fi.

Středová konzola je jeden velký displej, další je před řidičem a systém vozu dokonce pomocí kamer rozpoznává řeč těla řidiče a podle toho ovládá příslušné funkce! Nové esko je vysoce autonomní a jízdu po dálnici, v hustém provozu nebo v kolonách zvládá úplně samo. A že stojí nejméně dva a půl milionu? Vzhledem k tomu, co umí, je to naprosto adekvátní.“

Ondřej Šámal
redaktor AutoTip

„Nová třída S opět nastavuje měřítka nejen v segmentu luxusních sedanů, ale napříč celým automobilovým průmyslem. Multimédia s pěti obrazovkami, špičkový audiosystém s jednatřiceti reproduktory, rozšířená realita, neskutečně komfortní podvozek, všeobjímající luxus a další atributy z něj totiž bez přehánění dělají nejlepší auto světa. Blednou před ním dokonce i aristokratické limuzíny z Británie.“

Lukáš Rychtařík
hudební producent a autonadšenec

„Mercedes ubral ‘baroka’ směrem k uniformnosti, jeho nová S-Klasse bude z určitého pohledu opět těžší rozeznat od menších modelů. Ale v čem nepolevuje, to je ultimátní nastavení technologií a vývoje. Nová třída S vyloučí ‘krátkou’ verzi.

Nabídne limuzínu jen s prodlouženým rozvorem jako základ té ‘lidovější’ verze, pro chtivé poskytne ještě dvě varianty délky rozvoru pro verze Maybach a Landaulet. Už jenom to, že Mercedes používá pro značku Maybach svou S-Klasse, staví nové esko do pozice premianta třídy. Proč nemít vlastně takový ‘bejby Maybach’, že?

Sedmá generace vlajkové lodi automobilky se naproti trendům neloučí ani s vidlicovým dvanactiválcem, počítá ovšem i s mild hybridem a plug-in hybridním ústrojím.

Pokud chcete sofisitkovanou techniku, přemíru pohodlí a luxusu, a zároveň se nepotřebujete okatě předvádět, měli byste se objednat na projížďku!“