Další článek
1 / 11

Anděl s ďáblem v těle / Nové elektrické Porsche prosviští autobahnem i terénem

Když Porsche představilo elektrický supersedan Taycan, byla to bomba mezi elektromobily. Že se dá laťka ještě zvýšit, dokazuje verze Cross Turismo – praktičtější shootingbrake, který se nelekne ani terénu. Ba právě naopak!

Automobilka Porsche je legendou mezi sportovními vozy. Nyní jde budoucnosti vstříc a do elektrických pohonů šláplo modelem Taycan, který obrátil pohled na elektromobily vzhůru nohama. Supersedan s výkonem až 761 koní schopný z 0 na 100 km/h zrychlit během 2,8 sekundy je úkazem, kam až dynamika elektromobilů může jít.

Nyní přichází jeho další verze, multifunkční Taycan Cross Turismo: praktické outdoorové „kombi“, které si troufne i mimo asfalt. Proti běžnému Taycanu nabídne delší a prostornější karoserií shooting brake a také bytelnější vzezření umožňující pohyb mimo asfalt. Kdybyste přesto chtěli s Taycanem Cross Turismo do terénu, určitě se ho nelekne. Standardně se díky dvěma elektromotorům nabízí pohon 4×4 a vzduchový podvozek, který je proti běžnému Taycanu o 30 milimetr vyšší. Příplatkový paket Off-Road Design pak zvedá světlost o dalších 30 mm a přidává další ochranné prvky karoserie.

Že to Taycan Cross Turismo myslí s praktičností vážně, dokládá zavazadelník o kapacitě 446 litrů, jehož objem snadno zvětšíte na 1 212 l a ještě máte k dispozici 84 litrů v předním zavazadlovém prostoru – ideální na drobnosti či nabíjecí kabely. Není to žádný kombík na stěhování, ale při cestách za aktivním trávením volného času přijde vhod flexibilnější kabina, originální střešní nosič na 3 bicykly nebo originální střešní box schopný zvládat tempo až 200 km/h.

Už základní Taycan 4 Cross Turismo nabídne působivou dynamiku, výkon 280 kW lze overboostem krátkodobě zvýšit na 350 kW, což stačí na tempo 220 km/h a sprint z nuly na sto za pět sekund. Díky spotřebě 22,4 kW/h na 100 základní Taycan 4 Cross Turismo ujede 456 km na plné nabití svých obřích baterií s kapacitou 93,4 kWh. Ty lze díky schopnosti hyperchargingu dobíjet velmi rychle, Taycan zvládá rychlost nabíjení 350 kW za hodinu – pokud to nějaká nabíječka umí, máte během pár minut energii na další stovky kilometrů. Kdo chce ultimativní dynamiku z ranku supersportů, Taycan Cross Turismo Turbo S umí stovku pod 3 sekundy a zběsilý sprint utne až omezovač na 250 km/h. dojezd pak není o moc menší než u základní verze…

Porsche Taycan Cross Turismo již figuruje v konfigurátoru na webu https://auto.porsche.cz/, všechny verze tak lze objednávat. Základ vyjde na 2 750 000 Kč, 5 090 000 korun pak stojí vrcholné Turbo S, což je o 180 tisíc korun méně než byste dali za „běžný“ Taycan Turbo S. Volba je tedy jasná…