Další článek
1 / 7

V designu je pravda / Proč nová italská značka nábytku Vero budí vášně

Ačkoli svatostánek designu, veletrh Salone del Mobile, byl přesunut na červen, v Miláně se mezitím čile prezentují nové designérské a nábytkářské značky. Jednou z těch, jimž byste měli věnovat trochu pozornosti, je nový italský brand Vero spolupracující s předními mezinárodními designéry.

Vero znamená v italštině „pravdivý“. A právě s tímto názvem se na milovníky designu vytasil zakladatel značky Pasquale Apollonio. Muž, který má zkušenosti z designérského love brandu Level Project, který řídí z rodné jihoitalské Apulie.

Židle od Franka Paulsena odkazuje na třicátá léta, švédský designér ji prý vytvořil na základě pokusu: Paulsen vzal existující a velmi jednoduchý návrh a přehnal jeho konstrukční prvky, čímž vytvořil svébytnou kompozici... / foto: Vero

Značce Vero, jež je založena na přísné malosériové handmade výrobě, se povedlo cosi, co je snem každého marketéra. Ještě před oficiálním uvedením na trh (k němuž došlo minulý týden) se kolem Vera v těch správných kruzích spustila „word of mouth“ šeptanda. Důvodem byla nejenom reputace zakladatele, ale také zkušenosti dvou kreativních ředitelů, kteří přišli z kreativní platformy Simple Flair. Apollonio se ve Wallpaperu svěřil, že jedním z pilířů jejich značka je důraz na lokálnost produkce. „Místní prostředí považujeme za most k cestě k mezinárodní prosperitě.“

To ovšem neznamená, že Vero je stoprocentně italské. Naopak, většina designérů je „outsourcována“. A nejsou to žádní začátečníci. S novým brandem spolupracují kupříkladu Frederik Paulsen, Sam Stewart, nebo nizozemské studio Odd Matter. Tedy designéři, kteří svou estetiku obvykle staví na experimentování s novými materiály, postupy a technikami.

Více o značce zde