Další článek
1 / 10

The Office / Právnická kancelář proměnila své sídlo v minishowroom mladého českého designu

V úzkých uličkách nedaleko Národní třídy se v pasáži Platýz nachází secesní budova plná designové a umělecké tvorby. Advokátní kancelář by v ní čekal málokdo. Miroslav Kučerka a Karolina Spozdilová z KGS Legal se však rozhodli ukázat, že moderní design může pronikat i do tak specifického prostředí, jako je to právnické. Využili pomoci mladých a nadějných designérů a umělců. 

Advertisement

Už při vstupu do interiéru kanceláře na člověka dýchne moderní, avšak nadčasový design, jenž si dokáže pohrát i se světlem. Dojem z prostředí navíc umocňuje kontrast výhledu na historický kostel svatého Martina ve zdi. Podle Miroslava Kučerky a Karoliny Spozdilové z advokátní kanceláře KGS Legal byl výběr místa jasnou volbu. „Na prostor naší kanceláře jsme přišli náhodou a na prohlídce jsme jej ihned rezervovali. Genius loci místa je nepopsatelný, a to hlavně za tmy, kdy je nasvícen pouličním osvětlením,“ shodují se.

Předešlá kancelář nabízela vše potřebné a dostupné, oni však hledali místo s neobyčejnou atmosférou, která na člověka okamžitě dýchne. „Stěhovali jsme se sem z kvalitního, plně funkčního, ale neosobního office centra, které bylo prosyceno energií možná až příliš. Starodávná budova paláce Platýz poskytuje klid a ticho před živou Národní třídou a celý komplex působí jako ostrůvek klidu v centru. Do tohoto konceptu jsme ladili i naši kancelář,“ říká Karolina Spozdilová.

Návrh nového interiéru zastalo studio Herrmann & Coufal. Mladé designérské duo, které pochází z Brna, už během několika let dokázalo nasbírat řadu titulů včetně dvou mezinárodních cen Red Dot Award.

Interiér dále zdobí pestrobarevné skleněné vázy Dominiky Petrtýlové a letošního vítěze Czech Design Awards v rámci Czech Design Week 2021 v kategorii Best of Design Františka Jungvirta, kteří patří k předním tvůrcům nejmladší generace českých sklářských designérů, či moderně laděný gramofon rodinné firmy 440 Audio. Dominantou jednotlivých pracoven, ale i reprezentativních prostor kanceláře tvoří díla nadějného umělce Matyáše Maláče. Ten patří k nejmladší generaci současných malířů a postupně se etabluje na pražské umělecké scéně. Jeho styl je silně ovlivněn městskou graffiti scénou.

A co pro oba právníky znamená slovo design? „Ptáte se dvou advokátů uprostřed práce, takže samozřejmě, že první, co nás napadne, je skutečnost, že se jedná o vágní pojem, pak nás hned ruku v ruce napadá autorskoprávní ochrana, samozřejmě kopírování nápadu a jak se může klient bránit,“ usmívá se Miroslav Kučerka. „Ale asi se ptáte teď nepracovně, takže design v nás vzbuzuje osobitost nápadu, čitelný podpis vkusu toho, který prohlašuje danou věc za designovou a pro nás osobně radost z pěkných věcí, které jsou zároveň užitečné.“

Se svými klienty z řad designérů, návrhářů, architektů a dalších umělců mají možnost ‘koukat přímo pod pokličku’. Když se ptám, co je v poslední době ze světa designu zaujalo, prokazují solidní přehled. „Určitě jsou to návrhy Františka Jungvirta pro Moser a obecně produkce Anny Maršové,“ říká Miroslav Kučerka. „A nikdy nemůžu zapomenout na Davida Černého, i když tady jsme trochu za designem a více v sochařství.“

Dominika Petrtýlová patří k předním jménům nejmladší generace českých sklářských designérů / foto: archiv