Například malované skleněné vázy Františka Jungvirta, studenta na pražské UMPRUM, se ještě před pár lety prodávaly za 10 tisíc Kč, nyní je jejich hodnota až pětinásobná. Vyplatí se přitom sledovat výstavy a přehlídky, které nabízejí selekci současné kvalitní tvorby, jako je například festival Czech Design Week, který se dlouhodobě zaměřuje na objevování zejména sklářských talentů.
Ještě před několika lety u nás nakupovali umění především ti nejbohatší. Dnes se stávají umělecká díla atraktivní pro stále širší skupinu investorů. A právě v českém skle se skrývá potenciál. Pořizovací cena skleněných děl renomovaných autorů je totiž, na rozdíl od obrazů známých českých malířů Kupky nebo Filly, velmi příznivá a pouze výjimečně překračuje milionovou hranici, jako je to například v případě tavených plastik dvojice Libenský-Brychtová. Díla takových jmen, jako je František Vízner nebo Bohumil Eliáš, se pak běžně draží za statisíce.