• Styl
  • Móda
  • Od Barbie k limitovaným kolekcím / Návrhářka Lenka Mulabegovič sní o módě s chutí surrealismu
Další článek
1 / 17

Od Barbie k limitovaným kolekcím / Návrhářka Lenka Mulabegovič sní o módě s chutí surrealismu

Návrhářka Lenka Mulabegovič na říjnovém Designbloku představila limitovanou kolekci své značky Mi fashion label s názvem Sen. Minimalistickými oděvy vzdává hold surrealismu, René Magrittovi, Man Rayovi a dalším slavným tvůrcům.

Advertisement

Lenka Mulabegovič v limitované kolekci pracuje s materiály tradičního českého výrobce Hedva. „Snové“ modely efektně kombinují speciální surrealistický žakárový vzor vyrobený pouze pro tuto kolekci, satén s celoplošným potiskem s dalšími materiály (denim, 3D tyl nebo i lehký softshell). Výsledkem jsou výrazově dokonale propracované modely.

Návrhářka předtím sesbírala cenné zkušenosti v masových značkách a módních řetězcích. K fashion designu si našla cestu už v dětství. „Patřím zrovna do té skupiny, která to opravdu chtěla dělat odmala,“ směje se. Cíleně tedy chodila do ZUŠ, na večerní kreslení, směřovala tím směrem střední školu SPŠ textilní v Brně a pak i vysokou, UMPRUM v Praze. „Pilotní kreace byly tvořeny samozřejmě v menším měřítku na panenku Barbie, která měla záviděníhodnou výbavu šatníku (kufříku),“ dodává návhářka s úsměvem.

Už při studiích si s kamarádkou Lenkou Kohoutovou (nyní tvořící pod značkou Cockerel) založila brand Monidee, pod kterým pracovaly pro řadu projektů, na reklamách, festivalech, nebo pro televizi.
„Nakonec jsme díky diplomové práci byly osloveny velkou streetwearovou firmou, abychom pro ně navrhovaly kolekce. Nabídku jsme přijaly a několik let pracovaly pro nadnárodní řetězec, kde jsme se naučily, jak fungují všechny fáze módního průmyslu. Dalo nám to do začátků skvělé zkušenosti s cestami přímo do výroben v Číně, procestovaly kus světa,“ vysvětluje návrhářka.

„Dále jsme pracovaly pro pařížského výrobce denimu. Tento proces byl hodně vyčerpávající a po letech navíc i hodně o cestování, a tak jsme se rozhodly tuto cestu opustit. Pro mě pak přišlo období mateřství, měla jsem čas se zamýšlet nad tím, jakou cestou půjdu dál. Po pár letech jsem si založila značku Mi fashion label – nyní je tomu již osm let“, dodává.

Zkratka Mi fashion label vychází z její původní značky Monidee, „což je z francouzských slov Mon Idee, tedy Moje Idea“, jak říká. Brand koncepčně spojuje kvalitu vysoké krejčoviny, originalitu malosériových kolekcí a experimentální přístup ke zpracování a nebojí se neustále hledat nové krejčovské principy a detaily. Propojuje klasické a sportovní prvky, formální minimalismus oživuje kontrastem a inspirací z umění, architektury nebo i globálního street stylu.

Více o kolekci zde