• Móda
  • Sladké hlouposti / Fendi a Chupa Chups obalily lízátka do kůže
Další článek

Sladké hlouposti / Fendi a Chupa Chups obalily lízátka do kůže

Proč není tučňákům v ledové krajině zima? Proč je havran jako psací stůl? Proč neudělat kožený obal na lízátko a hrdě ho nosit jako prudce módní doplněk? Přesně na to se zeptal designér dámských kolekcí domu Fendi jménem Kim Jones a do poslední kolekce vytvořil ve spolupráci se značkou Chupa Chups pestrobarevná, kožená pouzdra na lízátka. Cukry nikdy nebyly tak cool.

Advertisement

Samozřejmě se nejedná o obyčejná pouzdra na lízátka, jaká koupíte v samoobsluze u pokladny. Pouzdro na lízátko je ušité z kůže Selleria, kterou společnost vyrábí již od roku 1938. Kůže je známá svou kvalitou a premiovým řemeslným zpracováním. Definují ji jemné, ručně vedené stehy tvořící složité detaily. Náročná výroba produktů trvá šestkrát déle ve srovnání se strojově vyráběnými produkty. Pouzdro lze nosit jako přívěšek na kabelku ale i jako náhrdelník, jak ukázaly modelky na přehlídkovém mole během milánského fashion weeku. Doplněk byl představen v zářivě červené, šedé, vojensky zelené, černé, žluté a světle modré barvě.

„Podíval jsem se do archivů Fendi z roku 1984. Návrhy mi připomněly současný Londýn a vše, co jej tvoří jako Blitz Kids, New Romantics, work wear, snoby, vliv japonské kultury. Rok 1984 byl to bod, kdy se britské subkultury a styly staly globálními a absorbovaly světové vlivy. Stále však s britskou elegancí a lehkostí a bez ohledu na to, co si myslí ostatní. Což je něco, co souzní i s osobitým stylem Říma,“ říká Kim Jones.

Společnost Fendi se ostatně už v minulosti ve svých kolekcích inspirovala jídlem. V roce 1997 značka vytvořila dnes ikonickou tašku Baguette inspirovanou stylem nošení baget v podpaží. Tato taška se dnes vyrábí v mnoha designech a za velké pompy vrátila v loňském roce, kdy se objevila v seriálu A jak to bylo dál.

Fendi Baguette Black, 76 500 Kč
Fendi Baguette Black, 76 500 Kč

Společnost Chupa Chups vstoupila do módní branže již dříve. Značka lízátek spolupracovala s brandy H&M, Fila a jihokorejskou značkou Tibaeg. Pouzdro na lízátka Fendi x Chupa Chups se tak připojuje k seznamu lehce bizarních doplňků vytvořených luxusními značkami mezi něž patří holubí psaníčko Pigeon Clutch od JW Anderson, torna ve tvaru plechovky Louis Vuitton Paint Can, kolekce zvířecích tašek Animal Icons od Thom Browne, pomačkaný metalický sáček Crisp Packet Clutch od Anyi Hindmarch, nebo vak v podobě sáčku chipsů od Balenciaga.

Louis Vuitton Paint Can, info o dostupnosti v butiku
Louis Vuitton Paint Can, info o dostupnosti v butiku
Balenciaga Chips Bag, 1 600 €
Balenciaga Chips Bag, 1 600 €

Nelze opomenout ani novinkovou a okamžitě virální must-have tašku, která vzešla ze spolupráce progresivní francouzské značky Jacquemus a sportovního brandu Nike. Kožená torna, nabízená ve třech barvách má tvar typického loga Swoosh. Pořídíte ji na webu jacquemus.com za 420 €.