Značka Klenota se již od roku 2008 věnuje tvorbě nadčasových šperků, které propojují tradiční šperkařské řemeslo s moderní estetikou. Od počátku klade důraz na zlato, přírodní drahokamy, diamanty a perly, přičemž všechny kousky vznikají ručně v pražském ateliéru podle vlastních návrhů. Dnes má Klenota klienty nejen v Česku, ale i v řadě evropských zemí a mimo kontinent.
Nově zve do svého showroomu v Dušní ulici, kde vznikl prostor, který propojuje současnou estetiku s klidem a důrazem na osobní přístup. Návštěvníci tu mohou v elegantním prostředí objevovat kolekce i vybrat šperk přesně podle svých představ.
Nový showroom / Stará Praha bývala centrem českého šperkařství, říká Jarmila Slívová z Klenota
Je to bar? Je to umělecká galerie? Je to šperkařství? Především je to místo určené všem, kteří touží po neotřelém designu, jedinečném artiklu a zážitku. Pražský šperkařský ateliér Klenota po letitých přípravách otevírá nový showroom. Čím je dále výjimečný, jsme zjišťovali u majitelky značky Jarmily Slívové.
O novém showroomu a o cestě ke šperkařství jsme si povídali s majitelkou firmy Klenota Jarmilou Slívovou.
Jaký význam pro vás má právě toto místo?
Naše stávající prostory se nachází v inspirativním prostředí staré Prahy, které mimo jiné bývalo tradičním centrem českého šperkařství – Dušní ulice se tak ukázala jako ideální volba. Nachází se mezi Pařížskou ulicí a Staroměstským náměstím, tedy v oblasti s vysokou koncentrací lidí, zároveň však nabízí klidné zákoutí pod věžemi gotického kostela sv. Ducha. Celé místo má unikátní genius loci, které nabízí pouze srdce Prahy.
Jaký byl hlavní koncept, ze kterého jste při návrhu interiéru vycházeli?
Hlavním konceptem showroomu v Dušní 6 bylo vytvořit prostor, který odráží charakter moderního internetového šperkařství – přehledný, funkční, a přitom elegantní a nadčasový. Nechtěli jsme klasický obchodní prostor zaplněný vitrínami, ale prostředí, které zákazníkovi nabídne klid, pohodlí a možnost se plně soustředit na samotné šperky.
Jak jste se vlastně dostala ke šperkařství?
Moje cesta k vlastní výrobě šperků trvala téměř deset let. Nejprve jsme s kamarádkou založily e-shop, kde jsme nabízely nejen šperky, ale také hodinky a kabelky dovážené z Ameriky. Když však zkrachovali naši největší dodavatelé, rozhodla jsem se udělat zásadní krok a pustit se do vlastní tvorby. Zaměřila jsem se na to, co mě vždy nejvíce bavilo a fascinovalo – na šperky. Pronajala jsem si malou dílnu a společně s první zlatnicí jsme začaly navrhovat vlastní designy.
Které kolekce nebo kousky podle vás nejlépe vystihují DNA značky Klenota?
Naší silnou stránkou jsou bezpochyby diamantové a perlové šperky. Nabízíme je ve špičkové kvalitě, materiály vybíráme na největších světových veletrzích a vše navrhujeme tak, aby naše designy byly nadčasové a snadno kombinovatelné. Pokud bych měla vyzdvihnout jednu autorskou kolekci, byla by to kolekce Luster. Spojuje naši lásku k perlám s hravým, originálním designem, čímž přináší svěží pojetí perlových šperků.
Jak vidíte roli butiku v době, kdy stále více lidí nakupuje šperky online?
Význam kamenné prodejny považuji i dnes za zásadní. Naše značka sice začínala primárně online a velká část procesů je stále na online prostředí zaměřená, ale po letech fungování v menších prostorách určených hlavně k vyzvedávání objednávek nám tyto kapacity přestaly stačit. U šperků je navíc důležité, aby měl zákazník možnost si je prohlédnout osobně a ujistit se, že jsou pro něj ty pravé. Například, žádné dvě perly nejsou úplně stejné, stejně tak přírodní drahokamy mají mírné barevné odlišnosti, které stojí za to vybírat i očima. Proto jsme při návrhu showroomu kladli důraz na komfort i časovou efektivitu – tak, aby si zákazník, který přichází pouze pro vyzvednutí objednávky, mohl tuto službu vyřídit rychle a pohodlně, zatímco ostatní mají prostor pro klidný výběr.
Jaký je váš nejoblíbenější šperk?
Stejně jako u oblečení se i u šperků držím principu capsule wardrobe. Vybírám nadčasové kousky, které se dají snadno kombinovat. Mám ráda šperkovnice, které dávají smysl. Takové, v nichž má každý kousek své místo. Patří do nich například kruhové náušnice a klasické pecky, ať už diamantové nebo perlové, které považuji za základ každé šperkovnice. Perly mám obecně velmi ráda. Jsou neuvěřitelně variabilní a sluší opravdu každému. Mým osobním favoritem je perlový přívěsek na jemném řetízku – jednoduchý a nenápadně elegantní.
Více info zde