• Styl
  • Móda
  • Hlavním vchodem do metaversa / V New Yorku zprovoznili butik výhradně s digitální módou. Oč jde?
Další článek
1 / 5

Hlavním vchodem do metaversa / V New Yorku zprovoznili butik výhradně s digitální módou. Oč jde?

Módní platforma s rozšířenou realitou Zero10 oslovila společnost Crosby Studios, aby vytvořila pop-up pro digitální prodej oblečení v newyorské čtvrti SoHo. Pop-up obchod zprovozněný do konce tohoto měsíce je navržen jako fyzický „vstup do metaversa“. Typické výlohy s figurínami ověšenými novými módními kousky a jiná obvyklá nákupní lákadla zde určitě nehledejte.

Advertisement

Prodejnu značky Zero10 v dolní části Manhattanu tvoří pixelové obložení a již zdálky zlákává svým ostře zeleným osvětlením. Zákazník může vybírat z pětice digitálních módních kousků od Crosby Studios. Výrobky vyvinuté společností Zero10 si lze „vyzkoušet“ pomocí iPhonu – ať už vlastního nebo z obchodem zapůjčeného – vybaveného vlastní technologií AR. Uvnitř zkušebny naskenujete QR kódy, které odkazují na aplikaci společnosti Zero10, kde je kolekce uložena. Digitální oděvy – prodávané jako NFT – si lze vymodelovat v reálném čase nebo podle nahraného obrázku.

Netradiční způsob prodeje ukazuje na možný vývoj maloobchodu, jenž v posledních letech čelí silnému náporu všemožných online hráčů. Co na to potenciální majitelé? Ti mohou oželet dnešního typického vybavení prodejen, včetně pokladen, dekorací a stojanů na oblečení. „Chtěli jsme vytvořit nový koncept pop-up prostoru, který maloobchodníkům přiláká novou generaci spotřebitelů, ale také rozvine formát pop-upů, které již nejsou o vystavování produktů,“ vysvětluje zakladatel společnosti Zero10 George Yashin.

„Cílem našeho butiku s integrovanou technologií rozšířené reality je spojit zážitek z metaverza se zaměřením na tvorbu a interakci, tím, že ji přenese do fyzického světa, aby se stala více mainstreamovou.“

Odborníci se shodují, že v dnešní době jsme ve fázi pomyslného Divokého západu maloobchodního prodeje výhradně digitálních produktů. Fyzický prostor věnovaný produktu, který existuje pouze na obrazovce, se může jevit jako neintuitivní – jenže, právě nyní je prý podle znalců trhu ten správný čas na experimentování a zkoušení nových prodejních postupů.
Sotva jsme se tedy zžili s online nakupováním, čeká nás nová nákupní revoluce jako vystřižená z filmu Blade Runner a jiných dystopických děl? Vypadá to, že ano, ale není důvod se děsit – ba právě naopak!