• Styl
  • Móda
  • Do ulic i do matrixu / Proč si vysoká móda našla nový trend zvaný Phygital
Další článek
1 / 7

Do ulic i do matrixu / Proč si vysoká móda našla nový trend zvaný Phygital

Tradiční prémiové značky v posledním desetiletí výrazně omlazují svůj sortiment a cílí na mileniály a hlavně generaci Z, která již nyní představuje výraznou nákupní sílu ve světě luxury. Propojení prémiových fashion brandů se streetwearem není nic nového, nejnověji se do peletonu zapojuje Givenchy spoluprací s undergroundovou fashion značkou (b).STROY. Ke kolekci patří ale i série NFT - vše v rámci tzv. trendu „phygital“.

Advertisement

Značka (b).STROY se zrodila v Atlantě, zakladatelé a návrháři Brick Owens a Dieter Grams ale svoji základnu mají v New Yorku. Ve světě street-fashion se prosadili svými velmi kontroverzními hoodies a t-shirty, které vizuálně reagovaly na americkou debatu o zbraních a násilí na školách.

Nyní je ke spolupráci vyzval muž jménem Matthew M. Williams, tedy kreativní ředitel luxusní úderky Givenchy. Zrodila se limitovaná capsule kolekce zaostřená na sezonu jaro 2023. Ta již není kontroverzní tolik svým sdělením, jako spíš estetikou, a u milovníků street módy je momentálně dychtivým sběratelským artiklem.

Abychom věci uvedli na pravou míru, Williams se s pány z (b).STROY zná již pěknou řádku let a o spolupráci hovořili delší dobu. Výslednicí je kolekce zaměřená na inkluzivitu, vrstvení barev i materiálů a precizní detaily. K jedotlivým artefaktům z fyzické kolekce ale vznikla i digitální dvojčata v podobě série NFTs, kterou pro obě značky vytvořilo umělecké sdružení Felt Zine operující na Web3.

V uplynulých dnech v Givenchy pustili do světa 360 různých NFTs, které zákazník dostane k fyzickému zboží. V následném období lze skrze tokeny získat bonusy v podobě vstupů na eventy a k přednostním nákupům.
Co se světa tzv. „Phygital“, tedy skutečných fyzických módních kolekcí doplněných o digitální NFTs týká, značka Givenchy v tomto není mezi luxusními brandy osamocena, na témž poli již aktivně několik let působí mj. Prada a Gucci, které se takto snaží oslovovat nové progresivní zákazníky.