• Styl
  • Móda
  • Crème de la Crème / Chceme děti i mámy rozmazlovat, říkají majitelky concept storu Creammy
Další článek
1 / 9

Crème de la Crème / Chceme děti i mámy rozmazlovat, říkají majitelky concept storu Creammy

Linda Šamánková a Kateřina Jonášová začínaly výrobou rodinných plánovačů, pak se jejich Kouzelné hračkářství stalo vítanou destinací pro ty, kteří svým ratolestem toužili pořídit více kreativní a také krásné hračky, které na trhu nebyly. Nyní svůj úspěšný byznys rozšiřují a pod označením Creammy jej proměnily na rodinný concept store, kde kromě hraček najdete také skvělé značky oblečení a doplňků pro děti i mamimky. Jak se dvě vystudované novinářky k tomuto oboru podnikání dostaly a proč je pořád tolik baví?

Advertisement

Většina rodičů shání pro své děti takové hračky, které dokáží povzbudit jejich imaginaci a přirozeně je rozvíjet. Obchody s názvem Kouzelné hračkářství se staly synonymem právě pro takové hračky, tedy skutečně kvalitní, bez plastů – a krásné.

Zakladatelky Kouzelného hračkářství Linda Šamánková a Kateřina Jonášová nyní rozšiřují své podnikání a v novém pražském concept storu Creammy nabízejí také oblečení „for mimi and mommy“, jak praví jejich slogan. Jak se bývalé novinářky dostaly právě k tomuto oboru? „S Kateřinou jsme se seznámily na Fakultě sociálních věcí při studiu žurnalistiky – Katka volila psanou, já televizní specializaci. Ještě na fakultě jsem natáčela různé reportáže pro ČT1 a naše pracovní cesty se propojily v jednom větším vydavatelství při tvorbě online magazínu,“ vypráví Linda Šamánková. „Zde jsem byla asi rok a pak jsem už šla na mateřskou se svým prvním synem. S odstupem času jsem pak měla ještě další dva kluky, kterým je nyní 21, 18 a 15 let.“

Kateřina působila v médiích ještě poměrně dlouho paralelně s podnikáním, psala komentáře pro Lidové noviny, řadu let měla sloupek v Reflexu. „Dosud se vlastně své profese nejsem schopna vzdát, ale chaotičnost redakčního života jsem vyměnila za spořádanou dramaturgickou práci pro divadlo. Působím jako dramaturgyně v Divadle Na Fidlovačce,“ říká Kateřina Jonášová. (Za sebou má i vlastní dramatizaci knihy o transgender malířce Lili Elbe Dánská dívka, která se hraje už pátou sezónu s Danielem Krejčíkem a Jiřím Kornem v hlavních rolích, pozn. red.) „Divadlo mi přináší koncentrovanou práci s jazykem a na to ve firmě není čas. Jsem nesmírně vděčná Lindě, že mi tuhle možnost dopřává.“

“Začátky nebyly jednoduché, je to už skoro dvacet let, nebyla místa v jeslích, ve školkách, nebyly dětské skupiny, flexibilní úvazky, coworking, nic takového. Podnikaly jsme s miminky na klíně po kavárnách, znaly jsme snad všechny dětem vstřícné podniky v Praze...”

Po narození dětí se odstěhovaly za Prahu a uvědomily si, že „potřebují nějakou akci“. Ideálně takovou, která by byla užitečná a bavila je. „Založily jsme tedy firmu a začaly vydávat rodinné plánovače, které nám osobně a všem podobně naladěným akčním matkám a rodinám strašně chyběly. Chtěly jsme ukázat, že to jde. Že můžete žít v naplnění pracovním i rodinném,“ říká Linda. A pokračuje: „Začátky nebyly jednoduché, je to už skoro dvacet let, nebyla místa v jeslích, ve školkách, nebyly dětské skupiny, flexibilní úvazky, coworking, nic takového. Podnikaly jsme s miminky na klíně po kavárnách, znaly jsme snad všechny dětem vstřícné podniky v Praze.“

Tenkrát ještě podnikaly ve třech a vydávaly rodinné kalendáře, motivační kalendáře, mammadiáře, narozeninové kalendáře, dokonce i časopis S dětmi v Praze, chodily pravidelně do televize, vedly kurzy v mateřských a rodinných centrech. „Byly jsme odbornice na slaďování. A Linda v té době přivezla z Paříže první hračky od firmy Djeco, které nás naprosto nadchly. Kreativní hračky s nápadem a s ambicí dostat děti zpátky k papíru a tvoření rukama. Začaly jsme Djeco dovážet a časem se staly distributorkami této jedinečné značky pro Česko. Prostě bomba,“ doplňuje Kateřina.

Jenže pak přišly osobní spory. „Dopadlo to tak, že jsme musely firmu rozdělit na dvě části. My zůstaly s Lindou v tandemu a rozhodly se šlápnout pořádně právě do distribuce a prodeje kreativních hraček. K Djeco jsme přidaly rovněž francouzské Moulin Roty, pak španělské Londji a dánský Fabelab.“

Postupně otevřely tři obchody pod značkou Kouzelné hračkářství – dva na Smíchově, jeden na Vinohradech, k tomu i fungující e-shop a velkoobchod, který dodává i do velkých řetězců a e-commerce byznysů. Zhruba před rokem se však zamilovaly do severských značek oblečení Liewood a Konges Slojd. „Byl to pro nás zcela nový sortiment, s jeho prodejem jsme neměly žádné zkušenosti, takže jsme začaly objednávat opatrně, ale brzy jsme zjistily, že je tu velká poptávka po originální, kvalitní a udržitelné módě a vyprodaly jsme všechno, co jsme dovezly.“

“Byl to pro nás zcela nový sortiment, s jeho prodejem jsme neměly žádné zkušenosti, takže jsme začaly objednávat opatrně, ale brzy jsme zjistily, že je tu velká poptávka po originální, kvalitní a udržitelné módě a vyprodaly jsme všechno, co jsme dovezly...”

A začal se rýsovat celý nový koncept – lépe řečeno concept store pro celou rodinu, který kombinuje ty nejlepší, nejkvalitnější a nejkrásnější značky z celé Evropy pro děti a jejich mámy. „Značky, které mají za sebou často stejný příběh jako máme my – založily je většinou dvě kamarádky, nebo rodinné dvojice, aby udělaly svět kolem sebe hezčí a lepší.“

Díky tomuto nápadu se začaly rozhlížet po nových prostorách, kde by takový concept store zrealizovaly.
„Objevil se krásný prostor v Karlíně, ve čtvrti, která má přesně ten šmrnc, který nás baví. A my jsme do toho šly velkoryse se skvělými designérkami z Ateliéru Monday, které jsou autorkami interiéru. Když jsme ovšem viděly jejich návrhy a to, jak celý prostor působí – čistě, minimalisticky, kvalitně, s obrovskou dávkou jemnosti a přitom kreativity, rozhodly jsem se k velkému kotrmelci – ke změně celé firemní identity,“ říká Kateřina.

A proč právě Creammy? „Hledaly jsme dlouho a nový název je prostě super. Má v sobě hravost, jednoduchost, skrývá naše krémové barevné ladění i náladu skvěle prožitého rodinného odpoledne. A tento pocit bychom rády předaly i našim zákaznicím a zákazníkům. Opravdovost a kvalitu ukrytou do jemnosti, rodičovskou lásku ukrytou do hravosti,“ doplňuje Linda.
A jaké mají plány do budoucna? „Rády bychom rozšířily nabídku pro maminky, které u nás už nyní najdou vybrané kousky oblečení z limitovaných kolekcí známých značek Bobo Choses, Konges Slojd a The New Society, dále designové šperky, kosmetiku, kabelky a další doplňky. Mámy na sebe často zapomínají a my je chceme rozmazlovat.“

Kateřina Jonášová a Linda Šamánková před svým concept storem... / foto: Natálie Bartošová

Více o obchodu Creammy zde