• Styl
  • Móda
  • Boty dělají člověka / Jak slavné mokasíny Gucci vstupují do nové éry
Další článek
1 / 4

Boty dělají člověka / Jak slavné mokasíny Gucci vstupují do nové éry

Už více než sedm desetiletí patří mokasíny od italské značky Gucci vyznačující se kovovou sponu ve tvaru koňského udidla k největším módním legendám. V minulosti „Gucci Horsebit Loafers“ platily za symbol bohatství a úspěchu, historicky také patří mezi nejvíc kopírované fashion exempláře a pro letošní rok jejich nehynoucí slávu udržuje nová kampaň s britským hercem Kingsleym Ben-Adirem.

Advertisement

Ikonická kovová spona ve tvaru koňského udidla, která je pro mokasíny od Gucciho jistým poznávacím znamením, má v historii firmy zásadní význam. Zakladatel značky Guccio Gucci pracoval po první světové válce v proslulém londýnském hotelu Savoy. V hotelu se střídala nejvyšší britská aristokracie a mladý Gucci odposlouchal, že nejčastějším tématem jejich hovorů jsou zápasy v koňském pólu. Usoudil, že pro privilegované vrstvy je svět koní nesmírně důležitý a po svém návratu do rodné chudé Florencie a následném založení značky Gucci všechny své koňské postřehy z Londýna přenesl do módní tvorby.

V běhu let design mokasín doznal řady poměrně výrazných změn. Ať už šlo o celkový tvar boty, či například podpatku, který v 70. letech – tedy v éře disca – mocně soupeřil s výškou podpatku dámských bot. Po ohromné popularitě v osmdesátých letech mezi mladými profesionály z Wall Streetu, londýnské City či tokijské Ginzy nastala etapa, které fanoušci této obuvi právě nehorují. V 90. letech v Gucci vládl Tom Ford, který mokasínům kreativně přidal masivní podrážku, kterou škarohlídi ihned počastovali přezdívkou „SUV Gucci“.

Pod současným kreativním vedením Sabata De Sarno představuje značka Gucci novou své kapitolu ikonické obuvi. Kampaň s britským hercem Kingsleym Ben-Adirem chytře nastiňuje odkaz populárních mokasín, které se vyrábějí od roku 1953. Objektiv Hejiho Shina plynule propojuje minulost a současnost a ukazuje vývoj mokasín jako symbolu sportovní, ležérní a smyslné elegance.

Creative Director: Sabato De Sarno
Art Director: Riccardo Zanola
Director: Emanuele Cantò
Fotograf: Heji Shin
Stylista: Alastair Mckimm
Make Up: Thomas De Kluyver
Vlasy: Amidat Giwa