• Styl
  • Móda
  • Bottega Veneta zrušila své sociální sítě, měli bychom taky?
Další článek

Bottega Veneta zrušila své sociální sítě, měli bychom taky?

  • Délka čtení 3 min.

V časech, kdy prémiové brandy maximálně posilují svou přítomnost na sociálních sítích, hlavouni italské značky Bottega Veneta usoudili, že „socials“ nepotřebují a lusknutím prstů zrušili svůj Instagram, Facebook i Twitter. Je to následek sílících hlasů o digitálním detoxu, začátek nového trendu, kdy bude cool „virtuálně nebýt“? Anebo hledejme za vším spíš důmyslný marketing?

Advertisement

Jen instagramový účet Bottega Venety sledovaly skoro tři miliony fanoušků, na Facebooku a Twitteru to bylo obdobně – to už skýtá možnosti, z jejichž promarnění se nejeden digitální marketér právě chytá za hlavu.

Argument, proč ikonický brand Bottega Veneta náhle zrušil své socials, zůstává nejasný. Značka na otázky médií spíše nereaguje a lidé v diskusích a na módních webech (jako např. zde) se jen „domnívají“. Značka prý jde úmyslně proti trendu, prokazuje tím svou exkluzivitu a úctu k diskrétnosti svých zákaznic, je to brilantní marketingový „PR stunt“… speciálně poslední názor o marketingovém sólokaprovi těsně před představením kolekce SS 2021 rezonuje nejčastěji.

parka, 3200 euro, bottegaveneta.com

Ostatně, podobným způsobem se socials pracují někteří američtí rappeři, kteří před vydáním nového alba smažou celý svůj dosavadní feed (stejně tak postupuje i např. top český rapper Cashanova Bulhar). Ať už je to promyšlený tah, anebo nikoli, každopádně zafungoval skvěle, protože o Bottega Veneta se nyní hlasitě mluví.

Faktem také je, že módní ředitel Bottegy Daniel Lee údajně sociální sítě nesnáší. Sám nemá ani účet na Instagramu, svoje soukromí si přísně střeží. Mimochodem, jeho předešlým působištěm byl brand Celine, jenž svůj instagramový účet spustil jako poslední z velkých módních značek. O přízeň svých zákaznic, jež tajuplnou značku Celine povýšily bezmála na kult, však nepřišel – ba právě naopak.

Je vymazání sociálních profilů známé značky nový trend, v rámci sílicích hlasů za digitální detox? „Spousta lidí se dnes odhlašuje ze sociálních sítí, tak proč by to nemohly dělat i značky?“ říká autor knihy Dítě v síti a iniciátor kampaně Den offline Jan Müller. „V sociálních sítích všemu vládnou algoritmy, které ovládají majitelé těchto sítí. Každá značka, která se propaguje na Facebooku nebo Instagramu, musí hrát podle pravidel Marka Zuckerbergra. Není divu, že si některé firmy uvědomují, že jim pofidérní hodnota toho ‘být pořád vidět’ za takový kompromis nestojí,” dodává Müller.

široké gabardénové kalhoty, 950 euro, bottegaveneta.com