• Móda
  • Radosti
  • Cestování
  • Přepych & pláž / Nejlepší módní beachcluby ve stylových přímořských destinacích
Další článek

Přepych & pláž / Nejlepší módní beachcluby ve stylových přímořských destinacích

Letní měsíce mění mapu světa premium. I v létě 2025 se móda opět přesouvá z metropolí do exkluzivních středomořských letovisek, a to ve velkém stylu. Luxusní značky jako Dior, Jacquemus, Dolce & Gabbana či Missoni si zabírají výjimečné plážové kluby Evropy a proměňují je v dočasné oázy krásy, stylu a hédonismu. Tyto pop-upy nejsou jen o nakupování, jde o zážitek, kulisu pro Instagram a především místo, kde se móda žije.

Advertisement

Důvod? Zcela pragmatický. Pohyb zákazníků s vysokou kupní silou se změnil a značky se mu přizpůsobují. Podle společnosti Deloitte měl luxusní cestovní ruch v roce 2021 globální hodnotu 1,2 bilionu dolarů a očekává se jeho růst o 7,6 % ročně až do roku 2030. Zároveň výdaje na luxusní zboží podle analytiků z Bain & Company porostou ročně o 4 až 8 %. Právě v tom vidí značky obrovský potenciál. Například realitní skupina Savills uvádí, že počet stálých butiků v prázdninových destinacích se mezi lety 2022 a 2023 zdvojnásobil, což je téměř čtyřnásobek průměrného růstu z období před pandemií.

Vedle módy se do popředí dostávají šperky a hodinky. Chanel vystavuje kolekci šperků Coco Crush a hodinky J12 v pop-up butiku v hotelu Mandarin Oriental v Bodrumu. Dior nabízí svou letní řadu Dioriviera v Turecku, Černé Hoře i Cannes. Louis Vuitton otevřel sezónní prodejny na Mykonosu, v Portofinu nebo Porto Cervu, přičemž každá z nich nabízí i šperkařské kolekce.

Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990
Butik Chanel Saint Tropez, 1 Av. Général Leclerc 83990

Zcela strategický přístup pak volí Dolce & Gabbana, která pod hlavičkou série Grand Tour Alta Moda pořádá luxusní eventy a dočasné butiky například na Sardinii, Sicílii nebo ve francouzském Saint-Tropez. Letní sezóna navíc nabízí ideální kontext pro nákupy vysoké hodnoty. Právě na dovolené jsou lidé uvolnění, přístupní emocím a spontánním rozhodnutím. To je ideální čas pro výběr šperku ať už jako daru nebo osobní památky.

Značky potvrzují, že jejich klienti během pandemie nejvíce postrádali dvě věci: cestování a lifestyle zážitky. Spojení obou v podobě koncepčních obchodů, výstav a pop-up butiků tak nejen podporuje prodeje, ale také posiluje loajalitu a buduje značku. Tento model úspěšně využívá i Bulgari, které otevřelo vlastní šperkařské butiky v hotelích na Bali a v Dubaji. Pomellato zase rozšiřuje přítomnost v Porto Cervo, Forte dei Marmi a na Capri s kolekcemi připravenými výhradně pro resortní prodej.

Obecně se pak rozlišují dva typy zákazníků: znalce, kteří chtějí kvalitu, řemeslo a soukromou konzultaci, a ty, kteří nakupují impulzivně, pod vlivem atmosféry dovolené. Letní luxus už tedy není jen o odpočinku, ale o rafinované kombinaci emoce, prestiže a investice. Značky, které to pochopily včas, dnes z této strategie výrazně těží a budují si pozici nejen v sezóně, ale i do budoucna.

Louis Vuitton

S letní cestovatelskou sezónou značka Louis Vuitton oznamuje návrat šéfkuchaře Arnauda Donckeleho a šéfcukráře Maxima Frédérica do restaurace Louis Vuitton v Saint-Tropez, která získala michelinskou hvězdu. Restaurace se nachází v hotelu White 1921 poblíž historického butiku značky a otevírá se na novou sezónu s aktualizovaným menu a nejnovější kolekcí stolního nádobí Louis Vuitton. Hosté se tak mohou těšit na pestrou a chuťově bohatou cestu světem gastronomie.

Od roku 2020 je pohostinství pro Louis Vuitton nepřetržitou cestou objevování, která je v souladu s postavením značky jako módního domu kultury. Ať už se jedná o gastronomický zážitek nebo luxusní občerstvení, každé kulinární zastavení je ztělesněním jedinečného řemeslného umění. Tuto snahu o dokonalost dále rozvíjí Kulinární komunita Louis Vuitton (Louis Vuitton Culinary Community), jedinečný koncept inspirace a předávání kulinárního umění, který se zrodil ze spolupráce Arnauda Donckeleho a Maxima Frédérica během jejich působení v Cheval Blanc Saint-Tropez na náměstí Place des Lices. S těmito dvěma šéfkuchaři v roli mentorů podporuje Kulinární komunita Louis Vuitton místní talenty po celém světě a ztělesňuje vizi a hodnoty kreativity a inovace, které jsou pro značku klíčové. V současnosti se kavárny Louis Vuitton nacházejí v Paříži, Londýně, New Yorku, Miláně, Dauhá, Tokiu, Ósace a Bangkoku a každou z nich vede člen nebo přítel Kulinární komunity.

Menu restaurace je smyslnou oslavou ingrediencí jako takových – od hedvábně jemných mramorovaných rajčat a raviol plněných liškami až po pečenou drůbež s jemnou velouté omáčkou a mořský jazyk meunière připravený s mořskými řasami a citrusy. Michelinské menu je pozvánkou na výjimečnou cestu chutí a stojí na třech pilířích, kterými jsou mezinárodní pokrmy, neotřelé kreace a kulturní speciality. Všechny pokrmy jsou založené na sezónních a regionálně dostupných surovinách. Chuťové kombinace a úpravy spojují středomořskou, francouzskou a světovou kuchyni. Například wagyu hovězí v aromatickém vývaru čerpá inspiraci z tradičního pot-au-feu, zatímco tuňák nese asijské vlivy. Pokrmy, vytvořené z těch nejlepších regionálních surovin, oslavují středomořskou kulturu a zároveň evokují chuť cestování, jako by je kuchaři z Kulinární komunity Louis Vuitton přivezli v ikonických kufrech. Dokonale ugrilovaný modrý humr je podáván s omáčkou provoněnou shiso, zatímco mořský jazyk se objevuje v doprovodu lokálních bylin a květin. Uprostřed odpoledne si mohou milovníci sladkého dopřát rebarborový vacherin od Maxima Frédérica nebo se nechat zlákat lísko-oříškovou pusinkou s citronovým sorbetem. Ať už osvěžující, nebo dekadentní, každý z dezertů nabízí chvíli potěšení pod letním sluncem.

Jacquemus

Značka Jacquemus, známá svou láskou k jižní Francii, letos v létě opět dokazuje, že móda nemusí zůstávat za výlohami obchodů. V duchu své estetiky transformovala ikonický Monte-Carlo Beach Club do stylového světa plného citronově žlutých pruhů, výrazných slunečníků a retro atmosféry šedesátých let. Součástí je butik s výběrem letních doplňků a ready-to-wear kolekcí, to vše stylizované do odlehčené elegance La Croisière, ideální pro milovníky minimalistické módy s nadhledem a humorem. První pop-up butik značky najdete ve Španělsku, přímo na pláži u vyhlášené restaurace Casa Jondal na Ibize. Celý prostor je stylizován do ikonického vizuálu značky: žlutobílé pruhy, černé puntíky, pétanque hřiště a exkluzivní kolekce inspirovaná francouzskou riviérou. Projekt kombinuje módu, gastronomii a letní atmosféru v duchu uvolněného luxusu a potvrzuje rostoucí trend retailu jako zážitku v prémiových prázdninových destinacích.

Podobný koncept přenesl Jacquemus i na řecký ostrov Mykonos do luxusního Nammos Village u Psarou Beach, kde otevřel svůj exkluzivní plážový pop-up butik. V kulise jednoho z nejžádanějších letních letovisek se zde móda přirozeně propojuje s životním stylem. Butik nabízí kolekci inspirovanou francouzskou riviérou, postavenou na lehkých látkách, pastelových tónech, plážových siluetách a promyšlených detailech. Exteriér butiku ladí s tímto pojetím: dominuje mu živě modrá fasáda, přírodní materiály a uvolněná elegance, která oslovuje jak módní nadšence, tak kosmopolitní klientelu hledající víc než jen nákupní zážitek.

Nejde o klasický beach club, ale o koncept, který přirozeně splývá s prostředím: zákazníci se volně pohybují mezi nákupem, relaxací a plážovou atmosférou. Po návštěvě butiku mohou spočinout na lehátkách sousedního klubu, ochutnat koktejl nebo využít prémiové služby resortu. Jde o důmyslně promyšlený retailový model, který reaguje na nové spotřebitelské chování. Dnešní zákazníci hledají autenticitu, příběh a emoci, ne pouhý produkt.

Jacquemus tak nejen rozšiřuje svou značku do nových teritorií, ale zároveň potvrzuje sílu trendu, který aktuálně formuje svět luxusu: značky následují své klienty do prázdninových destinací, kde retail není jen o prodeji, ale o vytváření zážitku. Z ekonomického pohledu jde o racionální krok. Sezónní butiky v prémiových lokalitách vykazují vysokou návratnost, a jejich význam roste úměrně s tím, jak se mění způsoby trávení volného času a spotřeby luxusu.

Missoni

Missoni ovládlo jeden z nejkrásnějších hotelů na Ibize a jeho okolní beach & pool zónu. Typický chevron vzor Missoni se prolíná skrz lehátka, ručníky, baldachýny i nápojové menu. Na místě najdete také pop-up butik Missoni Ibiza Gallery s výběrem plážového oblečení, doplňků a exkluzivních letních kousků.

Dior

Dior tradičně připravuje exkluzivní pop-up Dioriviera. Letos v legendárním klubu Il Riccio nad mořem na Caprím pobřeží. Modrobílá Toile de Jouy výzdoba se rozprostírá od lehátek přes slunečníky až po porcelán a dekorace. V butiku se prodávají plážové šaty, klobouky, kaftany a exkluzivní řada resortwear. Kromě nákupů si zde vychutnáte špičkovou středomořskou kuchyni s výhledem na Tyrhénské moře.

Dolce & Gabbana

D&G v létě rozjíždí doslova módní invazi – kompletní transformace dvou populárních míst. Casa Amor v Saint-Tropez nabízí sicilský karneval na francouzské riviéře: barevné dlaždice, citrony, Carretto Siciliano potisky, dezerty od michelinského šéfkuchaře a obchod s exkluzivními DG resortními kolekcemi. Doslova divočinu najdete v Clap House na Ibize. Leopardí vzory, zlaté akcenty, taneční koktejlové večery a butik plný doplňků i plážové módy. D&G letos ukazuje, že resortní móda může být divoká, okázalá a přesto neodolatelná.

Loro Piana

Zcela opačný přístup přináší Loro Piana. Značka klade důraz na jednoduchost, přírodní materiály a nevtíravý luxus. Na pláži Pampelonne navrhla elegantní beach set-up s jemnými béžovými tóny, liniemi z lněných látek a ikonickými pruhy. V místním pop-up butiku najdete plážové šaty, hedvábné kaftany, espadrilky i legendární tašky Sesia a Bale.