• Nezařazené
  • Módní továrna na sny / Jak si zázračný muž z Gucci vyfantazíroval svůj Hollywood
Další článek
1 / 30

Módní továrna na sny / Jak si zázračný muž z Gucci vyfantazíroval svůj Hollywood

Na předvčerejší noční přehlídce značky Gucci na hollywoodském Chodníku slávy se naráz objevila plejáda známých filmových hvězd. Uctívaný kreativní ředitel Gucci Alessandro Michele povolal áčkové tváře filmového plátna, a to pro přehlídku nové kolekce s názvem Love Parade, aby přímo v jámě lvové uctil kouzlo nehynoucího hollywoodského glamouru.

Advertisement

Přehlídky Alessandra Micheleho pro Gucci jsou známé svými filmovými rozměry a často se na nich míhají hollywoodské hvězdy. Nikdy předtím to však neplatilo více než v případě nedávné přehlídky Gucci pro kolekci Love Parade. Vzývaný módní návrhář na molo přilákal taková jména, jako např. Macaulay Culkin, Miranda July, Jodie Turner-Smith a Jared Leto. Posledně jmenovaný nejenže je jeho pravidelným hostem, ale také s ním s trochou nadsázky sdílí podobné vzezření. Jako zlatý hřeb přehlídky nepochybně posloužila Gwyneth Paltrow, jež oděla rudý sametový oblek značně připomínající ten, který pro ni v devadesátkách vytvořil Alessandrův předchůdce v Gucci, neméně bájný Tom Ford. Gwyneth si v něm tenkrát vykročila na MTW Awards a předevčírem jej sladila i s toutéž košilí.

Alessandro Michele k přehlídce napsal i miniesej jako vyznání starému Hollywoodu. „Maminka pracovala ve filmovém průmyslu jako asistentka v produkční společnosti. Vzpomínám si na všechny ty historky, které mi vyprávěla, které se týkaly té pomyslné továrny na sny. Vše působilo jako pohádka,“ píše Michele. „Tenkrát jsme bydleli ve squatu na předměstí Říma. Potřeboval jsem mít možnost dýchat. Její příběhy mi v tom pomáhaly. Bájný Hollywood zdál být jasnou a zářivou hvězdou. Devět písmen, z nichž kapala touha. Když jsem přemýšlel o nové přehlídce, vzpomněl jsem si na mámino vyprávění. Myslel jsem na uctívání krásy, kterým mě krmila. Na nezničitelný dar snění a mýtopoetickou auru kinematografie. Proto jsem si k přehlídce vybral Hollywood Boulevard.“

Ikony z vyprávění o hvězdách hollywoodského plátna se v kolekci objevují, a to ať už v podobě černých saténových rukavic a pozlacených šatů Marilyn Monroe, jež oděla v komedii Páni mají radši blondýnky z roku 1953. Anebo v podobě plesové róby, v níž zářila Sissy Spacek v hororu Carrie. Opakujícím se motivem nadčasové kolekce o více než stovce looků byly pánské krejčovské šaty v nadměrných velikostech podle Marlene Dietrich (včetně jejího ikonického smokingu v růžové barvě).