Jak vlastně vznikl projekt Studio Visit?
Studio Visit vzniklo asi před šesti lety jako idea, kdy jsem pracovala v jedné galerii a uvědomovala si, jak je důležité „pracovat s lidmi“. Tím myslím umět s nimi komunikovat, umět je vtáhnout do děje. Ukázat jim, že umění jim může být blízko a je srozumitelné. Jako jeden z takových momentů jsem viděla právě sílu návštěvy přirozeného prostředí autora, a to sice jeho ateliéru. A to se vší parádou, sklenkou dobrého champagne, v podkresu znějící příjemné hudby… zkrátka setkání správných vybraných lidí, mezi kterými se vytváří ta skvělá synergie.
Spolupracuji se svojí dobrou kamarádkou Adélou Mazánkovou a hlavními partnery nám po celou dobu zůstala značka Pigmentarium Parfums. Spatřují v tomto uměleckém zážitku právě zcela ojedinělou přidanou hodnotu.
Studio Visit / Na návštěvě v ateliéru Krištofa Kintery
Projekt Studio Visit kunsthistoričky Nikoly Novákové již šest let hostům zpřístupňuje ateliéry známých českých umělců. Při své poslední návštěvě zavítala do studia jednoho z top českých umělců současnosti Krištofa Kintery.
Co bylo highlightem vaší poslední návštěvy, která se udála ve studiu ceněného Krištofa Kintery?
Studio Visit je pro mě takovým milým projektem, který doplňuje moji hlavní práci v art dealerství DSC Gallery. Ráda propojuji to správné a se snahou o jistou citlivost. Tentokrát jsme se vyjímečně spojili právě s mojí domácí galerií a vybrali jejich zavedeného autora Krištofa Kinteru. Krištof patří k mým oblíbeným autorům, a teď se nabavím jen o kvalitě jeho umění, ale i o jeho lidskosti, což je pro mě vždy důležitým faktorem. Autor se po dlouhých letech loni v létě přesunul do svého velkého ateliéru v pražské Bubenči. Prostor mě okouzlil natolik, že jsem si uvědomila, že tento moment chci sdílet i s ostatními.
Co vše taková akce obnáší?
Společně s mým týmem se snažíme dodržovat předem stanovenou strategii. Konkrétní event se plánuje zhruba půl roku dopředu, kvůli oslovení našich partnerů. Protentokrát, kromě hlavního partnera Pigmentaria a DSC Gallery, s námi spolupracovala i Malfy Gin a advokátní kancelář Rowan Legal. Dva měsíce před akcí jsou ale vždy ty nejdůležitější. Pro výběr eventu musí být vždy v kompatibilitě tři proměnné – autor, ateliér a tvorba. Pokud vše sedí, jak má, tak je Studio Visit na světě.
Na jaké umělce z poslední doby bychom měli zameřit pozornost?
Pro mě je vždy důležité vnímat autora „ve svém kontextu“. To znamená nenechat se unést jedním dílem, ale trochu si prostudovat celou jeho tvorbu. Pokud ji vyhodnotím, že postupuje v nějaké lince, je to pro mě klíčová známka kvality. A pak samozřejmě výstavní činnost – kde a v jakých galeriích autor vystavoval. Někde mezitím by měla být čistá emoce z radosti.
Pokud bych teď měla vsadit na jednoho autora, tak je pro mě na velmi dobrém vzestupu Ester Parásková. Pokud bych nechtěla udělat chybu, tak právě „jedno dílo“ od Krištofa Kintery je úplný základ. A pokud bych přemýšlela víc sběratelsky a investičně, zvolila bych dílo od Václava Ciglera.