Důvod? Zcela pragmatický. Pohyb zákazníků s vysokou kupní silou se změnil a značky se mu přizpůsobují. Podle společnosti Deloitte měl luxusní cestovní ruch v roce 2021 globální hodnotu 1,2 bilionu dolarů a očekává se jeho růst o 7,6 % ročně až do roku 2030. Zároveň výdaje na luxusní zboží podle analytiků z Bain & Company porostou ročně o 4 až 8 %. Právě v tom vidí značky obrovský potenciál. Například realitní skupina Savills uvádí, že počet stálých butiků v prázdninových destinacích se mezi lety 2022 a 2023 zdvojnásobil, což je téměř čtyřnásobek průměrného růstu z období před pandemií.
Vedle módy se do popředí dostávají šperky a hodinky. Chanel vystavuje kolekci šperků Coco Crush a hodinky J12 v pop-up butiku v hotelu Mandarin Oriental v Bodrumu. Dior nabízí svou letní řadu Dioriviera v Turecku, Černé Hoře i Cannes. Louis Vuitton otevřel sezónní prodejny na Mykonosu, v Portofinu nebo Porto Cervu, přičemž každá z nich nabízí i šperkařské kolekce.